Νυστέρι

Κόψε κι άλλο!

Σάββατο, Σεπτεμβρίου 16, 2006

Apple: μάνα δώσε φράγκα!

Λοιπόν, τους τελευταίους μήνες κάτι μ' έχει πιάσει και τουλάχιστον μια φορά το μήνα θα περάσω από το site της Apple για χάζι. Ειλικρινά ποτέ δεν περίμενα να έχω τέτοιο κόλλημα με μία εταιρεία. Ίσως να φταίνε οι καταβολές PC (που οδηγούνε όλους μας στη φιλοσοφία παίρνω ό,τι χρειάζομαι από όποιον δίνει το καλύτερο / πιο συμφέρον για εμένα και δεν εξαρτώμαι από κανέναν). Η ζημιά έγινε όταν πήρα το iPod Nano μου εδώ και ένα τετράμηνο περίπου - από τότε μου εγκαταστάθηκε ο ΜακΙός στον εγκέφαλο:)

Αλλά να πω το δίλημμά μου: γενικά σκόπευα να κάνω κάποια στιγμή στο όχι και τόσο απώτερο μέλλον αναβάθμιση στο PC μου. Αυτή τη στιγμή έχω έναν Athlon XP 1800+, 512 MB RAM, κάρτα γραφικών NVidia GeForce FX 6200, σύνολο 370 GB σκληρούς και άλλα 40 σε εξωτερικό, και τα λοιπά στάνταρ εξαρτηματάκια (DVD+-RW DL drive, μοντεμάκι, οθόνη CRT 17" και πάει λέγοντας). Με μία πρόταση, το μηχάνημα σε καμία περίπτωση δεν είναι ανυπόφορο, αλλά δεν είναι και ό,τι καλύτερο. Ούτε τρέχει ούτε σέρνεται - μάλλον περπατάει αργά και υπερήφανα χαζεύοντας το τοπίο:) Επομένως, ανάγκη αναβαθμίσεως. Κατά μέσο όρο, βασική αναβάθμιση στο PC μου κάνω κάθε 3 - 4 χρόνια (επεξεργαστές μνήμες motherboard και τα συναφή βασικά, τα λοιπά components μεταναστεύουν απ' τον παλιό στο νέο). Αυτή τη φορά σκέφτηκα τα εξαρτήματα που θα πάρω να είναι άνω του μέσου όρου (αλλά όχι και πανάκριβα), ώστε να μπορέσει να μου βγάλει αξιοπρεπώς την επόμενη τετραετία. Έκατσα λοιπόν, έψαξα το θέμα και κατέληξα προς έναν Intel Core 2 Duo επεξεργαστή, κάνα GB RAM (τουλάχιστον για αρχή), και κάρτα γραφικών από τις καινούργιες αλλά όχι κάνα τούμπανο - σχεδόν ποτέ δεν παίζω από τα τελευταία παιχνίδια και τα πρώτου προσώπου ποτέ δεν ήταν η συμπάθειά μου.

Εδώ κολλάει η Apple που λέγαμε παραπάνω: αρχικά είχα σκεφτεί για κάτι σε φορητό, και ακούγοντας κάποιους φίλους στο ADSLgr.com να λένε πρόσφατα πως έχουν πάρει MacBook και είναι υπερευχαριστημένοι, είπα να το ψάξω περισσότερο (και να δω αν το "Οι Μακ είναι ακριβοί" είναι μύθος ή όχι. Μπαίνοντας στα κιτάπια της Apple και της Rainbow έκανα τρεις διαπιστώσεις: α) οι εξελληνισμένες εκδόσεις είναι τεράστια κοροϊδία, βου) οι ΜακΜπουκ δεν έχουν καν devoted κάρτα γραφικών, οπότε χρηματικά και από τεχνικής απόψεως δε μου κάνουν, ενώ οι Προ είναι πανάκριβοι, και γου) οι νέοι iMac πληρούν αρκετά από τα κριτήρια που είχα ήδη θέσει και κοστίζουν λογικά. Βλέπω λοιπόν πως ο νέος iMac των 17", με 1 GB RAM, 2 GHz Intel Core 2 Duo, κάρτα γραφικών ATi X1600 και σκληρό SATA II 160 GB κοστίζει 1050 ευρώ. Απ' τη μία μεριά είναι υπέροχο μηχάνημα, τόσο σχεδιαστικά όσο και λειτουργικά, έχει τα specs που θέλω, είναι αθόρυβος, έχει χαμηλή κατανάλωση (στιγμιαίο μάξιμουμ 180 W), και έχει επιπλέον εξαρτήματα που εγώ δε σκόπευα να βάλω στο δικό μου (Bluetooth, WiFi και κάμερα). Επιπλέον, είναι όλα σε ένα κουτί μεγέθους οθόνης TFT που μεταφέρεται πανεύκολα. Τέλος και σημαντικότερο όλων, αφού τρέχει με διπλοπύρηνο Intel τρέχει και Windows (XP και Vista), οπότε όλα τα παλιά μου προγράμματα και παιχνίδια μου είναι επίσης διαθέσιμα.

Μου γεννάται λοιπόν η ιδέα και μπαίνω στα site του Πλαισίου (που αντιπροσωπεύει ως ένα βαθμό την Ελληνική αγορά), του Cosmodata (για να έχω πιο πλήρη άποψη), και του e-Shop (που έχει αποδεδειγμένα χαμηλές τιμές), και γεμίζω το shopping cart με υποθετικά εξαρτήματα τα οποία θα χρειαζόμουν για να κάνω το τωρινό μου PC εφάμιλλης ισχύος με τον προαναφερθέντα iMac. Δε βρήκα παντού τα ίδια, οπότε δε θα σας δώσω τεχνικά στοιχεία, αλλά αρκεί να πω ότι για επεξεργαστή, μητρική, μνήμες, κάρτα οθόνης και σκληρό μόνο η σούμα έβγαινε στα 750 με 800 ευρώ. Και το αποτέλεσμα; Ένα PC ίδιο με το παλιό μου, με την ίδια μεγάλη κατανάλωση, πάλι ογκωδέστατο (δύο μπαούλα, οθόνη και tower), θορυβώδες, χωρίς κάμερες και ασύρματα καλαμπαλίκια και το σημαντικότερο: για να γίνει αυτό θα χρειαστώ κομμάτια από το παλιό το οποίο αχρηστεύεται.

Ερώτηση λοιπόν: αν η διαφορά είναι μόλις 200 - 300 ευρώ, γιατί όχι iMac; Σίγουρα, υπάρχουν μερικά μειονεκτήματα. Ο Μακ δεν αναβαθμίζεται σε τίποτα, εκτός από τις μνήμες. Τα μόνα δύο εξαρτήματα που τυχόν θα αναβάθμιζα θα ήταν σκληρός και κάρτα γραφικών. Αλλά τη σχέση μου με τα παιχνίδια την ανέλυσα ήδη, και αν σκόπευα να αλλάξω κάρτα δε θα έβαζα την X1600 στην αρχική αναβάθμιση. Για σκληρό, έτσι κι αλλιώς όλα τα καινούργια PC έχουν SATA υποδοχές και για τους παλιούς IDE (που έχω) περισσεύουν μία έως καμία υποδοχή. Άρα, είτε Μακ είτε ΠιΣι, μπορώ να βάλω έναν από τους δυο παλιούς μου IDE σε εξωτερικό case και σύνδεση σε USB ή Firewire και τελείωσε η υπόθεση. Το μόνο άλλο μείον είναι ότι αγοράζοντας iMac πληρώνεις και την οθόνη. Και καλά τώρα που έχω CRT, υποτίθεται ότι παίρνω flat. Αλλά στην επόμενη αναβάθμιση; Θα πρέπει δηλαδή να ξαναπληρώσω TFT monitor; Προσωπικά αν είναι να γλυτώσω τα επιπλέον λεφτά του φορητού και να πάρω iMac που μεταφέρεται εξίσου εύκολα εγώ το δέχομαι (σημειωτέον, θέλω το PC να μεταφέρεται εύκολα, όχι να δουλεύει on the road).

Οπότε σκέφτομαι με την πρώτη ευκαιρία να πάρω iMac. Αν είχαν ακόμα PowerPC CPU δε θα το συζητούσα καν, αλλά έτσι που ήρθαν τα πράγματα μάλλον με συμφέρει. Το πρόβλημα τώρα είναι ότι δεν έχω τα λεφτά:DD Οπότε ψάχνω τη χιλιάρα...

Γράψτε μου τα σχόλια σας, θέλω να ακούσω γνώμες και απόψεις για το σκεπτικό που εξέθεσα παραπάνω. Σε εσάς στηρίζομαι!
edit: Είδα πριν λίγο ότι έκανα λάθος στην τιμή - νομίζω. Στο online μαγαζί της Rainbow λέει ότι ο iMac που κουβεντιάζουμε κάνει 1053 ευρώ εκτός ΦΠΑ - άρα 1253 τελική. Κάνω λάθος; Το συγκεκριμένο μοντέλο σε τι τιμές μπορεί να βρεθεί στην Ελληνική αγορά;
Technorati Technorati tags: , , , , , , ,

7 Σχόλιο/-α:

  • Δεν ξέρω για τους νέους iMac αν έχει αλλάξει κάτι, αλλα ο σκληρός στον iMacG5 που έχω άλλαξε πολύ εύκολα (έβγαλα τον παλιό 160άρι και έβαλα τον καινούργιο). Για δεύτερο, δυστυχώς μόνο εξωτερικό.
    Άντε καλή αρχή (εγώ ακόμα τον G5 έχω και σε καμία περίπτωση δεν μου φαίνεται να "πάλιωσε" παρόλο που τον έχω πάνω απο 1,5 χρόνο...)

    Σκέψου μόνο οτι για να πάρεις ένα PC με παρόμοιες δυνατότητες ΧΩΡΙΣ οθόνη θα πλήρωνες λίιιγο λιγότερο απο τον iMac (παρόλο που τελικά το pc θα ήταν πολύ πιο επεκτάσιμο). Και οι οθόνες (τουλάχιστον του G5 που έχω) της apple πραγματικά δεν μπορούν να σε αφήσουν παραπονεμένο.

    Από τον/την Anonymous Ανώνυμος, στις Σάββατο, Σεπτεμβρίου 16, 2006 2:30:00 μ.μ.  

  • Τον σκληρό τον αναβάθμισες εσύ (κατσαβίδι κλπ) ή τον πήγες εκεί που τον αγόρασες; Αν το πρώτο, έκλεισε καλά (είναι αθόρυβο κλπ ακόμα) το μηχάνημα, και αν το δεύτερο, σου πήραν τίποτα για να στον εγκαταστήσουν;

    Γενικά το σκέφτομαι πολύ, ακόμα και με 1200 ευρώ κόστος, είναι εξαιρετικά δελεαστικό σα μηχάνημα...

    Από τον/την Blogger Flareman, στις Σάββατο, Σεπτεμβρίου 16, 2006 10:38:00 μ.μ.  

  • Το παιρνεις με κλειστα τα ματια!Εχω intel mac πρωτης γενιας και πριν 1 μηνα τερματισα στο χαλαρο Call of Duty 2 ναι με την Ati1600. Δεν ειμαι πια ο φανατικος των παιχνιδιων αλλα σιγουρα αν ημουν θα χρησιμοποιουσα το boot camp και θα εκανα οτι ηθελα! Τετοιο μηχανημα με τετοια spec σε PC θα σου κοστισει χαλαρα..πιο πολλα λεφτα!
    Join the daaark side φιλε....άλλη φαση!

    Από τον/την Blogger Paris Apostolopoulos, στις Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 18, 2006 2:11:00 μ.μ.  

  • Πάρι, όπως το βλέπω έχει οριστικοποιηθεί το θέμα, πάμε για Intel iMac Core2Duo! (βλ. και ποστ για αναβάθμιση σκληρού, πιο πρόσφατο)

    Τα μοννέδα πρέπει να μαζευτούν πρώτα όμως... περιμένουμε που περιμένουμε και το Leopard:lol:lol:lol:

    Από τον/την Blogger Flareman, στις Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 18, 2006 3:52:00 μ.μ.  

  • Money is always an issue! Υπομονη..αλλα αξιζει!

    Από τον/την Blogger Paris Apostolopoulos, στις Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 18, 2006 6:46:00 μ.μ.  

  • Άργησα λίγο να ανακαλύψω το blog σου και να φτάσω σε αυτό το post σου... αλλά ξέρεις τι λένε... κάλλιο αργά...

    Ας το πάμε ανάποδα. 1253 το iMac. Αφαίρεσε 130 που κάνει το MacOSX. Αφαίρεσε 100 για το iLife.
    Αφαίρεσε δεν ξέρω και γω πόσα για webcam + μικρόφωνο (πακέτο iSight) και ηχεία (ότι έχει τέλος πάντων).
    Αφαίρεσε και ότι λεφτά θα έδινες για να κάνεις το PC τόσο αθόρυβο όσο το iMac.

    Εγώ πάντως σου εύχομαι καλή αγορά και είμαι σίγουρός ότι δεν θα το μετανιώσεις...

    Από τον/την Blogger dtsomp, στις Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 21, 2006 2:44:00 μ.μ.  

  • Δεν πειράζει ρε dtsomp, αρκεί που με βρήκες, είναι σχετικά δύσκολο για νέο blog να βρει αναγνώστες:)

    Κοίτα, έχεις ένα κάποιο δίκιο στο συλλογισμό σου, αλλά ειδικά από τη στιγμή που είναι Intel based, θα έδινα 900 παρά ευρώ για να βάλω μόνο mobo, CPU, RAM και κάρτα γραφικών στον δικό μου, κρατώντας όλα τα άλλα και χωρίς κάμερες, αθόρυβα, ασύρματες δικτυώσεις. Ενώ με 1200 σχεδόν ευρώ θα τα πάρω όλα σε ένα πακέτο που για μια τετραετία λογικά θα με βγάλει χωρίς αναβάθμιση.

    Πάντως, όπως λες, δεν πιστεύω να το μετανιώσω, και σε ευχαριστώ για την ευχή:)

    Από τον/την Blogger Flareman, στις Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 21, 2006 8:48:00 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Αρχική