Νυστέρι

Κόψε κι άλλο!

Σάββατο, Νοεμβρίου 25, 2006

Μαθήματα ελληνικής γραμματικής!

Βρήκα τυχαία από το μόνιτορ αυτό το blog, ονόματι Ομήρου Ιλιάς, που δεν ξέρω τι άλλο λέει από απόψεις κλπ, αλλά έχει πολύ δυνατά tutorials ελληνικής και αρχαιοελληνικής γραμματικής. Προσωπικά μου αρέσουν πολύ τα αρχαία - ήμουν καλός στο σχολείο:P - και, παρ' ότι δεν τα μιλάμε σήμερα, πιστεύω πως η Νέα Ελληνική έχει τις ρίζες της στις παλιότερες μορφές της γλώσσας και πως όποιος ξέρει καλή αρχαιοελληνική γραμματική έχει ένα πολύ γερό υπόβαθρο για να μιλήσει και να γράψει σωστά τα μοντέρνα Ελληνικά. Παράδειγμα: πόσος κόσμος δε λέει "ανελυσέ το", θέλωντας να χρησιμοποιήσει το δεύτερο ενικό της προστακτικής ενεστώτος (υπό μορφή προτροπής), ενώ στην πραγματικότητα θέλει να πει "ανάλυσέ το" - το"ανέλυσε" είναι τρίτο ενικό οριστικής αορίστου (πχ "αυτός το ανέλυσε"). Αν ο κόσμος αυτός ήξερε ότι το ρήμα είναι λύω και παίρνει το ανά ως πρόθεση, καθώς και το πώς κλίνεται το λύω θα είχαμε πολύ λιγότερα θύματα:D Για να μη μιλήσω για εκείνο το "ο επίκεφαλής, του επικεφαλή" που το ακούω και βγάζω καντήλες...

Όσοι δεν είχατε ανοίξει σελίδα στο σχολείο ευκαιρία να ξεσκονίσετε λίγο τα linguistic skills σας!

2 Σχόλιο/-α:

  • Αχ τι μου θύμισες... πάντως να διαβάζεις και την εφημερίδαν "ΕΣΤΙΑ".

    Πολλές φορές κλίνω τις λέξεις με καθαρεύουσα και δοτικές!

    Τονισμό όμως πρέπει να ξαναμάθω.

    "οίδα" από το ίσταμαι, το θυμάσαι;

    Από τον/την Blogger Nassos, στις Σάββατο, Νοεμβρίου 25, 2006 5:58:00 μ.μ.  

  • Καλά τον τονισμό (πέρα από κάτι χοντρά) τον έχω χάσει κι εγώ, όσο για εφημερίδες, δεν αγοράζω πλέον γενικώτερα! Μόνο τις μπέχικες το πρωί στο Μετρό:D

    Από δοτική και αιτιατικές άλλο τίποτα! Αφού έχω σπάσει τα νεύρα των κολλητών μου άπειρες φορές:P

    Από τον/την Blogger Flareman, στις Σάββατο, Νοεμβρίου 25, 2006 6:17:00 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Αρχική