Νυστέρι

Κόψε κι άλλο!

Τρίτη, Ιανουαρίου 16, 2007

Τα χάλια τους τα μαύρα

Λοιπόν, έχω νεύρα. Και όταν έχω νεύρα πολυλογώ. Όσοι δε γουστάρετε, τσεκ σε καμιά δυο μέρες που θα έχω ρεγουλάρει:)

Μετά από πολύ προβληματισμό (γιατί αυτά τα ηλεκτρονικά και τις τράπεζες δεν τα γουστάρω) αποφάσισα να βγάλω κωδικούς για την υπηρεσία e-banking της Eurobank, στην οποία έχω το λογαριασμό μου. Μπορείς να τους βγάλεις είτε από την ίδια την τράπεζα, είτε με κούριερ είτε online. Πατάς, σου βγάζει κωδικούς και ένα μακρυνάρι που πρέπει να τους πάρεις στο Europhone Banking και να τους ζητήσεις να σου ξεκλειδώσουν αυτή τη δυνατότητα. Άσχετο ότι μετά πρέπει να πας από την τράπεζα και να υπογράψεις ένα χαρτί (άντε πάλι) για να σε αφήσουν να βγάλεις certificate δικό σου και να μπορείς να δώσεις εντολές για διαχείριση/μεταφορά κλπ κλπ των χρημάτων σου, χωρίς αυτό απλώς τα βλέπεις. Και οκ, μου κάνει απλώς να τα βλέπω, γι' αυτό ήθελα την υπηρεσία, για να μπορώ να δω τα υπόλοιπά μου και την κίνηση του λογαριασμού.

Προκύπτει λοιπόν ότι η Eurobank έχει γράψει το e-banking service της σε ASP, και έχει κάνει χοντρές παρατυπίες όσον αφορά τη συμβατότητα με τα standards και τα καθιερωμένα στο χώρο του web designing. Το σύστημα δουλεύει σωστά μόνο με Internet Explorer - Firefox, Opera και Safari δυσλειτουργούν, σε άλλοτε άλλο βαθμό. Αυτό σημαίνει ότι όσοι δε δουλεύουν σε Windows, ή δουλεύουν σε Windows και δε θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον IE είναι αυτομάτως παρίες και η τράπεζα τους κλειδώνει έξω από το σύστημά της. Απ' ότι διάβασα και σε διάφορα fora το πρόβλημα είναι γενικό και η Eurobank κωφεύει κάθε φορά που της αποτείνεται ο λόγος επί του θέματος. Και γιατί δε θες να δουλέψεις IE θα με ρωτήσει ο άλλος; Πρώτον, είμαι σε Mac OS X και εδώ δεν έχω IE. ΟΚ θα μου πει, τότε βάλε Windows με Boot Camp ή με Parallels και μπες από εκεί και βάλε μπρος τον IE. Πάλι λάθος απάντηση. Ο Internet Explorer είναι ένα πρόγραμμα κακογραμμένο, που καταπατάει κάθε έννοια τάξεως και ασφαλείας, που μπάζει από παντού και δεν προφταίνει η Microsoft να το μπαλώνει, που δε σέβεται καμίια συμφωνία μεταξύ web developers όσον αφορά στα πρότυπα και τις αρχές κατασκευής sites, που μπορεί να σου σκάσει ανά πάσα ώρα και στιγμή. Εγώ θέλω να δουλεύω Firefox ή Safari, που είναι και οι δύο καλοί browsers, δημοφιλείς, ο μεν Firefox διαθέσιμος σε όλα τα λειτουργικά, ο δε Safari ο ασφαλέστερος και πιο συμβατός browser που υπάρχει (από πολύ κοντά ο Opera). Γιατί να αναγκαστώ με το έτσι θέλω να μπω στον IE και στα Windows; Άσε που οι άλλες τράπεζες (π.χ. απ' ότι διάβασα Άλφα και Πειραιώς) παίζουν μια χαρά και σε FF.

Που λέτε τους στέλνω χθες βράδυ mail:
Κύριοι,

Σήμερα ενεργοποίησα την υπηρεσία e-banking της τραπέζης σας για να μπορώ να παρακολουθώ την κίνηση του λογαριασμού μου από το Internet. Με μεγάλη μου έκπληξη και απορία διαπίστωσα ότι η υπηρεσία σας αυτή είναι προβληματική και ανεπαρκής. Προσπάθησα να συνδεθώ, τόσο από Firefox όσο και από Safari (καθ' ότι εργάζομαι σε Mac OS X) και ο wizard πρώτης χρήσεως σταματούσε να αποκρίνεται στο τρίτο στάδιο της αλλαγής certificate password. Αναγκαστικά και κακήν - κακώς συνδέθηκα από Windows μηχάνημα, και πάλι μέσω Firefox (καθ' ότι τα κενά ασφαλείας του IE είναι γνωστά και δε μπαλώνονται με τίποτα) και αντιμετώπισα το ίδιο πρόβλημα. Εν πάσει περιπτώσει, τελικά προσπέρασα αυτή την ενοχλητική δυσκολία καταφεύγοντας με μεγάλη μου δυσφορία και για όσο το δυνατόν συντομότερο στη λύση του Internet Explorer, με συνέδεσε κανονικά, δοκίμασα να εμφανίσω την κίνηση του λογαριασμού μου και το σύστημα λειτούργησε κανονικά. Στη συνέχεια, γυρίζοντας στο Mac σύστημά μου προσπάθησα, πάλι τόσο από Safari όσο και από Firefox, να συνδεθώ στο λογαριασμό μου. Αυτή τη φορά η σύνδεση δούλεψε, μου εμφανίζεται το υπόλοιπο του λογαριασμού, αλλά οποιαδήποτε προσπάθεια να δω την κίνηση του λογαριασμού απέβη άκαρπη (το σύστημά σας επέστρεφε μηδέν αποτελέσματα). Μετά από μία σύντομη αναζήτηση στα σχετικά Ελληνικά fora, διαπίστωσα ότι το πρόβλημα είναι καθολικό και ότι η δυσαρέσκεια του κοινού προς την ελλιπή υπηρεσία e-banking της δεν είναι μεμονωμένο φαινόμενο.

Είναι, κατά τη γνώμη μου, απαράδεκτο να μην υποστηρίζονται browsers όπως ο Firefox, ο δημοφιλέστερος και ταχύτερα διαδιδόμενος αυτή τη στιγμή browser, με γνωστή την υπεροχή του επί του ελαττωματικού προϊόντος της Microsoft και την ασφαλέστερη και ταχύτερη υποδομή του, ή ο Safari και ο Opera, προγράμματα αποδεδειγμένα εξαιρετικά ικανά και σταθερά (αξίζει δε να αναφερθεί πως μόνο οι δύο τελευταίοι browsers είναι εκείνοι που είναι 100% συμβατοί με τα διεθνή πρότυπα και specifications). Δεν είναι δυνατόν να αποκλειόμαστε με αυτόν τον τρόπο όλοι οι χρήστες Mac OS X, Linux, BSD και άλλων λειτουργικών συστημάτων πλην Windows, αλλά και οι χρήστες Windows που ορθά αρνούνται να μεταχειριστούν τον Internet Explorer. Βάσει όλων των ανωτέρω, θα ήθελα να μάθω πόσο σύντομα σκοπεύετε να προσθέσετε υποστήριξη για άλλους browsers πλην IE στο σύστημά σας.

Φιλικά σας ενημερώνω πως αυτή η έλλειψη συμβατότητας από μέρους σας μόνο ζημιά στην τράπεζα και απομάκρυνση παλιών, νέων, και υποψηφίων πελατών μπορεί να φέρει, και πως είναι προς όφελός της να υλοποιηθεί αυτή η λειτουργικότητα στο σύστημα e-banking της Eurobank.

Αναμένω την ταχεία απάντησή σας στο σημαντικό αυτό θέμα.

Μετά τιμής,
xxxxx
Σήμερα το μεσημέρι που σηκώθηκα τσεκάρω τα mails μου και έχω την εξής απάντηση:
Αγαπητέ κ. xxxxx,

Σας παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε με επιπλέον προσωπικά σας στοιχεία (ΑΔΤ,ΑΦΜ) για την προώθηση του αίτηματός σας.

Παραμένουμε στην διάθεσή σας για κάθε επιπλέον πληροφορία.

Με εκτίμηση,

Customer Services
Electronic Banking
Και φυσικά, απαντάω άμεσα και (παρά την αγανάκτησή μου) κόσμια:
Κύριοι,
Ο Αριθμός Δελτίου Ταυτότητάς μου είναι xxxxxx, Αριθμό Φορολογικού Μητρώου xxxxxxx.

Οφείλω να επισημάνω ότι η διαδικασία του να ζητάτε προσωπικά στοιχεία του πελάτη είναι ολοκληρωτικά αντίθετη με την αρχή "η τράπεζα δεν πρόκειται ποτέ να σας ζητήσει προσωπικά σας στοιχεία" που τόσο η Eurobank όσο και οι άλλες τράπεζες εφαρμόζουν για λόγους ασφαλείας. Επίσης, δε μπορώ να καταλάβω το λόγο για τον οποίον είμαι υποχρεωμένος να σας διαθέσω προσωπικά μου στοιχεία για να μου απαντήσετε σε μία απλή ερώτηση, την οποία κάλλιστα θα μπορούσε να κάνει υποψήφιος και όχι τρέχων πελάτης, στην οποία δεν έχω λάβει απάντηση ακόμα και την οποία αναδιατυπώνω: πότε σκοπεύετε να προσθέσετε υποστήριξη και για άλλους δημοφιλείς browsers εκτός του Internet Explorer στο σύστημα e-banking σας;

Μετά τιμής,
xxxxx

Καλά, δουλευόμαστε; Οι άνθρωποι ζητάνε ΑΦΜ και ΑΔΤ για να "προωθήσουν το αίτημά μου"; Ποιο αίτημα; Μία ερώτηση έκανα, και αντί για απάντηση έφαγα στα μούτρα ανάκριση για προσωπικά μου στοιχεία (αριθμούς δελτίου ταυτότητας και φορολογικού μητρώου). Και όλα αυτά τη στιγμή που φωνάζουν οι τράπεζες "μη δίνετε ποτέ τα στοιχεία σας, η τράπεζα πότε δεν πρόκειται να σας ζητήσει με οποιονδήποτε τρόπο τα στοιχεία σας". Πώς την έχουνε δει; Έπρεπε κανονικά να τους κράξω γι' αυτό, να πάω σε Αρχές Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και Καταναλωτή, αλλά ας έχουν χάρη που θέλω να με πάρουν υπ' όψιν τους σοβαρά και όχι να με θεωρήσουν κάνα βλαμμένο που θέλω απλώς να κάνω φασαρία.

Εννοείται ότι θα σας κρατήσω ενήμερους για τη συνέχεια, αλλά παρακαλώ πολύ, θέλω τα σχόλιά σας. Όσοι περισσότεροι, τόσο το καλύτερο, ειδικά αν είστε πελάτες της τράπεζας ή έχετε ακούσει κάτι σχετικά. Διαδώστε το, στείλτε και φίλους, γνωστούς, συνεργάτες, όσους μπορείτε περισσότερους να αφήσουν τη γνώμη τους στα comments.

Άι σιχτήρ... συγχύστηκα πάλι>:(

7 Σχόλιο/-α:

Δημοσίευση σχολίου

<< Αρχική