Νυστέρι

Κόψε κι άλλο!

Τετάρτη, Ιανουαρίου 03, 2007

SYNC.gr

Όπως και όλοι οι άλλοι, έμαθα κι εγώ για το SYNC.gr, ουσιαστικά κάτι σαν το ODEO αλλά στο ελληνικό και μόνο για podcasts. Πρόκειται για έναν aggregator, δηλαδή ένα site που, περίπου όπως το monitor του Παναγιώτη Βρυώνη, αναλαμβάνει να παρακολουθεί τα ελληνικά podcasts που του έχουν καταχωρηθεί και να εμφανίζει στους επισκέπτες του αυτόματα τα νέα επεισόδια, να επιτρέπει αναζητήσεις με βάση διάφορα κριτήρια κ.λπ. Ως podcaster είναι φυσικό να με απασχολεί ιδιαίτερα το θέμα, περισσότερο απ' όσο θα με απασχολούσε αν ήμουν ένας απλός ακροατής, και έχω μερικές σκέψεις που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας.

Κατ' αρχάς, πρέπει να ομολογήσω πως κάτι τέτοιο έλειπε από την ελληνική podόσφαιρα και είναι χρήσιμο - αργά η γρήγορα κάποιος θα το αποτολμούσε. Είμαστε λίγοι οι Έλληνες podcasters, αν και αυξανόμαστε τώρα τελευταία με ταχείς ρυθμούς (!) και είναι καλό να βλέπουμε δίκην καταλόγου όλα τα ελληνικά podcasts μαζεμένα κάπου. Φυσικά όταν μιλάω για podcasts δεν εννοώ κάποια όπως είναι αυτά του ΠΑΣΟΚ και του προέδρου του, τα οποία είναι καθαρά προπαγανδιστικό πολιτικό υλικό, καμία σχέση με social media (και δεν το λέω επειδή είμαι δεξιός ή προκατειλημμένος, και η ΝΔ να έβγαζε το ίδιο θα έλεγα), ή αυτά των ραδιοφωνικών σταθμών που περιέχουν αποσπάσματα από κάποιες εμπορικές εκπομπές τους. Μιλάω για podcasts και vidcasts με θεματολογία, ύλη, περιεχόμενο και το σημαντικότερο: μεράκι. Όπως το vrypan.net radio, τους WeekendGeeks, το CinemaCast, το δικό μου Nysteri Podcast, το podcast του Ανηλίκου, το BFGP, το cpil.info, τους Wiggler και άλλα. Από αυτήν την άποψη λοιπόν, καλό το SYNC και καλοδεχούμενο.

Από την άλλη μεριά όμως, και λογικά θα έλεγα, μου γεννώνται (ως κουτοπόνηρου Έλληνα ή ως έξυπνα και προληπτικά σκεπτομένου χρήστη, όπως θέλετε) ορισμένα ερωτηματικά. Ποιος κάνει αυτήν την προσπάθεια; Πώς ξεκίνησε, από ποιους, για ποιον λόγο, με ποιο έρεισμα; Γιατί τώρα, γιατί ειδικά αυτή τη στιγμή, μετά από δύο μήνες στους οποίους παρατηρήθηκε αυτή η ελληνική podέκρηξη; Και επί του πρακτικώτερου, με ποιον τρόπο; Πού φιλοξενείται το site, πώς καλύπτονται τα έξοδα, από που βρίσκεται χρηματοδότηση, γενικά πώς εξασφαλίζεται η υποδομή για να τρέξει αυτό το project; Γιατί ως πρότζεκτ είναι ομολογουμένως μεγαλεπήβολο, δεν απευθύνεται σε 50 - 100 χρήστες, πρέπει να έχει τις κατάλληλες βάσεις. Στο about του SYNC διάβασα κάποια γενικά πράγματα που μάλλον για διαφημιστικό υλικό μου έκαναν (του τύπου "ελάτε να δούμε όλοι μαζί τι καλό είναι το podcasting, ελάτε να σας δείξουμε και πώς να κάνετε το δικό σας podcast, να δείτε τι ωραία που είναι και τι καλά που θα περάσουμε"). Δε λέω ότι είναι κακό ούτε το επικρίνω, απλώς σε εμένα, ως podcaster, θα μου άρεσε κάτι πιο ουσιαστικό και πληροφοριακό. Ξέρω τι είναι podcast, με ενδιαφέρει περισσότερο ποιοι είναι στο SYNC και γιατί ενδιαφέρονται να προωθήσουν το δικό μου podcast, με τι κέρδη (αν υπάρχουν κέρδη εννοείται), και ούτω καθεξής.

Συγχωρέστε με αν σας χάλασα τη διάθεση ή αν φαίνομαι οπισθοδρομικός και τεχνοφοβικός - δεν είμαι. Απλώς μετά από όλα όσα έχω δει μου γεννάται μία φυσική καχυποψία όταν βλέπω κάτι να μου προσφέρεται έτσι ωραία και φορμαρισμένα χωρίς αντάλλαγμα και για το καλό του συνόλου.

Σύνδρομο του Έλληνα; Ίσως. Αλλά θα εκτιμούσα ιδιαίτερα τη γνώμη σας επί του θέματος! Γιααα ρίχτε κάνα σχόλιο εκεί πέρα:)

7 Σχόλιο/-α:

  • πισω απο το sync ειναι 2 blogger δεν το κρυψανε άλλωστε...ένας εκ των 2 είναι ο nylon.gr αν πας θα διαβάσεις ολες τις λεπτομέριες. Η προσπάθεια κινείτε I guess με τα ιδια κίνητρα του monitor. Ειναι self funded οπως το monitor και βασικός της στόχο (i guess) ειναι να εξυπηρετήσει πρώτα το μέσο (podcasing - εναλλακτικά media) και μετά οτιδήποτε άλλο, ότι ακριβώς κάνει και το monitor. Ειναι δωρεάν υπηρεσία όπως το monitor..σε μερικά σημεία ακόμα και πιο ανοιχτή απο το monitor πχ σου δίνει την ευκολία να κάνεις submit μόνος σου το feed...

    γενικά δεν διαβλέπω κάτι περιέργο. Μαζί με το monitor θα κλείσει ένα σημαντικό κενό σε αυτό τον τομέα!

    Από τον/την Blogger Paris Apostolopoulos, στις Τετάρτη, Ιανουαρίου 03, 2007 10:01:00 π.μ.  

  • Φίλε Σπύρο, απάντησα και στο σχετικό e-mail που μου έστειλες. Καλύπτομαι και από όσα γράφει ο Πάρης παραπάνω.

    Η ιδέα γεννήθηκε πριν από ένα χρόνο και

    Από τον/την Anonymous nikos, στις Τετάρτη, Ιανουαρίου 03, 2007 12:30:00 μ.μ.  

  • "τελειώσαμε" μόλις τώρα. Οπότε δεν υπάρχει ούτε θέμα χρηματοδότησης κλπ.

    Από τον/την Anonymous nikos, στις Τετάρτη, Ιανουαρίου 03, 2007 12:43:00 μ.μ.  

  • Ευχαριστώ παιδιά, με κατατοπίσατε σε γενικές γραμμές:) Το mail Νίκο δε μου 'ρθε ακόμα αλλά οκ, διάβασα τα σχετικά και στο nylog.gr - αν το φάει κάνας σέρβερ μιλάμε. Εύχομαι μόνο να μπόρεσα να μεταδώσω το σωστό νόημα με τα γραφόμενά μου - δεν είμαι εξ' ορισμού αρνητικός ούτε προσπαθώ να βγάλω από τη μύγα ξύγκι (τύπου Ευαγγελάτος). Απλώς έχω ορισμένες εκ φύσεως επιφυλάξεις και προσπαθώ να τις καλύψω...

    Πάντως είναι αλήθεια ότι ο χώρος το είχε ανάγκη κάτι τέτοιο. Καλή πορεία εύχομαι, θα περάσω και το Νυστέρι αργότερα:)

    Από τον/την Blogger Flareman, στις Τετάρτη, Ιανουαρίου 03, 2007 4:54:00 μ.μ.  

  • καλησπέρα Σπύρο και από μένα (τον έτερο των δύο). Λογικά μου ακούγονται τα ερωτήματα σου... στην θέση σου και 'γω πολύ πιθανό να είχα τις ίδιες απορίες μ' εσένα. Η λογική πίσω από το sync είναι παρόμοια με αυτή του monitor. Ισως ακόμη να μην υπάρχουν αρκετοί podcasters/vidcasters στην Ελλάδα που να δικαιολογούν ένα τέτοιο εγχείρημα αλλά νιώθουμε/ελπίζουμε πως αυτό θα αλλάξει αργά ή γρήγορα (hopefully γρήγορα). Το sync όπως γράφει ο Νίκος παραπάνω ξεκίνησε ώς κουβέντα 11 μήνες πριν και "ολοκληρώθηκε" πριν μερικές εβδομάδες και αυτό γιατί και οι δύο μας το είδαμε ως sideproject αφού η δουλειά μας δε μας επιτρέπει να έχουμε πολύ ελεύθερο χρόνο. Μακάρι να υπήρχαν χρηματοδότες (βλέπε Venture capitals - εδώ γελάμε) ώστε να μη χρειάζεται να ξημεροβραδιαζόμαστε :-)

    Από τον/την Anonymous kostis, στις Τετάρτη, Ιανουαρίου 03, 2007 9:01:00 μ.μ.  

  • Εγώ θα το ξαναπώ παιδιά, το θεωρώ πολύ σημαντικό που απαντάτε και καλύπτετε τέτοιου είδους ερωτήματα, επενδύετε στην εμπιστοσύνη του κόσμου:) Το monitor αν και είναι τέτοια απόπειρα το θεώρησα βάζοντας DSL ψιλοδεδομένο, η χρήση του είχε ήδη εξαπλωθεί - ίσως αν εμφανιζόταν τώρα να είχα τις ίδιες επιφυλάξεις.

    Πάντως πραγματικά πιστεύω ότι πρέπει να μπούνε δύο τρία παραπάνω πράγματα στο about, ώστε να καλύπτονται περισσότεροι επισκέπτες σαν εμένα. Και τώρα που το λέμε, ένα SYNC.gr πόντκαστ ίσως να είναι η καλύτερη οδός για να γίνει αποδεκτή η υπηρεσία στο ευρύ κοινό...

    Ό,τι άλλες προτάσεις θα τις στείλω με mail όταν εξοικειωθώ με το σύστημα:D

    Από τον/την Blogger Flareman, στις Τετάρτη, Ιανουαρίου 03, 2007 9:28:00 μ.μ.  

  • παρακαλούμε, φόρτωσε το mailbox μας με προτάσεις :-)

    Υπάρχει μια σελίδα για credits αλλά ακόμη είναι άδεια - δεν ξέρουμε τι να πρωτογράψουμε για τον εαυτό μας... ίσως βέβαια το sync podcast να είναι η καλύτερη λύση!

    Από τον/την Anonymous kostis, στις Πέμπτη, Ιανουαρίου 04, 2007 1:21:00 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Αρχική